Dag 4 - Reisverslag uit Ponte di Legno, Italië van MC KBBB - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Ponte di Legno, Italië van MC KBBB - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Marcel, Don, Peter en Joost

Blijf op de hoogte en volg MC

18 Juni 2012 | Italië, Ponte di Legno

Vanochtend afscheid genomen van Edwin, hIj gaat via de Brennerpas naar huis. Grote voordeel, de vuile was kan mee.

Wij vertrekken via de Jaufenpas richting Ponte di Legno. Na vijf kilometer kwam Joost tot de conclusie dan de batterijen met oplader nog in het hotel lagen, oponthoud was minimaal. Op de Jaufenpas zijn we naar de Edelweishutte geweest, mooi uitzicht op 2300 m.
Na de Jaufenpas door Merano naar de volgende pas, de Paso di Gallo.

In een pittoresk dorpje hebben we bij lokaal restaurantje gelunched. Lekkere pizza's di Mamma.

Inmiddels is de temperatuur opgelopen tot 34 graden, het is gewoon zomer hier.

Richting Ponte di Legno komen nog een pasje tegen Passo di Tornale, zeer indrukwekkend, vooral de skipistes en liften links en rechts van de weg.

Er is een kabellift in aanbouw vaniut het dal (Ponte di Legno) naar Tornale.

Aangekomen in Ponte di Legno is een hotel snel gevonden. Het dorp is uitgestorven, de meeste huizen hebben de luiken dicht. we kunnen nog met een kabellift naar boven, lekker in de zon een biertje drinken. De laatste lift terug hebben we gemeden en zijn de berg teruggelopen, afzien maar wel mooi. Na de afdaling even douchen en dan wat eten. Peter heeft pasta op en verheugt zich op Tiramisu. Helaas, nergens in het dorp te verkrijgen, Peter baalt.

Na een laatste biertje in de locale kroeg (heel het dorp komt hier voetbal kijken, want Italië speelt).

We besluiten lekker op tijd naar bed te gaan, op naar de volgende dag.