Dag 5 (volgens Peter) - Reisverslag uit Rome, Italië van MC KBBB - WaarBenJij.nu Dag 5 (volgens Peter) - Reisverslag uit Rome, Italië van MC KBBB - WaarBenJij.nu

Dag 5 (volgens Peter)

Door: Marcel, Don, Peter en Joost

Blijf op de hoogte en volg MC

19 Juni 2012 | Italië, Rome

Kleine correctie op het verslag van gisteren: we zijn nu in surselva en gisteren waren we in Pontedilegno it.
Altijd handig zo'n waarzegger :-)

Vanochtend al na 5 minuten de eerste bochten van de caviapass gereden. gelijk onder de indruk. De weg werd steeds smaller en weer 5 minuten later waren we boven de boomgrens! de sneeuw al in zicht.

Toch maar weer even stoppen om in de sneeuw te gaan liggen op 2650m . Vervolgens weer berg af richting Bormio effe de markt op en een bakkie doen.

Op naar Zwitserland, eerst langs een groot stuwmeer en verder door de tunnel. Eenmaal aan de andere kant langs de douanebeambte. En gas erop over de fluelapass nu superstrak asfalt en verbazingwekkende uitzichten. Weer ruim boven de 2400m en midden in de sneeuw. Effe stoppen voor een sneeuwballen gevecht.

Nog een stop voor een glaasje fris en het laatste uurtje van de rit is aangebroken. Rond 17:15u rijden we Ilanz binnen, helaas alle hotels zijn vol of te prijzig. Maar gelukkig heeft Joost nog een ander adres in een dorpje vlak bij. Een leuk hotelletje op 1350m hoogte! In een geinig klein Alpen dorpje. Een paar lokale biertjes en een goede maaltijd en een verslagje verder gaan we nog effe de berggeit uithangen, Bis morgen!

• 19 Juni 2012 - 21:05

Jolanda:

Heb het idee dat dag 5 wel een heeeele bijzondere dag is geweest, staat er namelijk 3 keer op haha.
    Maar volgens beter is het bovenverwachting jullie trip helemaal top.
    Nou heren, berggeit ze en bis morgen

• 19 Juni 2012 - 21:07

Jolanda:

Correctie: beter moet zijn Peter!!!!!

• 19 Juni 2012 - 21:17

Ja Jo Nog Een Keer:

Leuke foto's ziet er plesant uit.

• 19 Juni 2012 - 21:43

Vincent En Wout:

Hier een reactie uit het Hoge Noorden. Mooi om jullie verhalen te lezen en mee te genieten van jullie mooie tocht. Ga zo door en houd de rest heel.

We hebben afgelopen nacht de Noordkaap bereikt met mooi weer. Vandaag rustig aan met de terugtocht begonnen, 400 km in de regen. Onze kleding blijkt waterdicht, een prima test dus. Morgen richting Lofoten. Misschien zien we nog walvissen.

Veel plezier verder en tot snel weer in het Beuningse.

Vincent en Wout

• 20 Juni 2012 - 06:53

Anita:

All creatures, great and small....

De jongens van MTCB hebben toch blijkbaar allemaal op de een of andere wijze wat met beestjes.
    Berggeiten en walvissen, tis me wat!
    Haha, de schupkes en perdjes ien de wei langs de Bunningse diek sien trouwens oek moi op unne zachte (ja, eg weur!) zomerse afont.
    Fijn om te lezen dat het jullie allemaal goed gaat, zowel de Alpenzusjes alsook Vincent en Wout.
    Leuke foto van Petje op.....de Noordkaap!
    Zo, weer terug naar de orde van de dag.
    Allemaal: Uutkieke en genieten!

XAniet.

• 20 Juni 2012 - 10:23

Shadow:

Godverdomme, me hele mailbox weer vol met spam...
    eh...oh nee, het zijn de Geschwester der Aplen.
    Ziet er allemaal heel goed uit, jongens!
    Prachtig en smaakvol ;-)

• 20 Juni 2012 - 11:45

Chris Kontos:

Tooooooll das ihr hier wart!
    Wünsche Euch alles Gute und Danke!
    Gruss aus dem kleine Alpen dorpje!
    Kristina und Chris
    Hotel Surselva