Dag 6 - Reisverslag uit Andermatt, Zwitserland van MC KBBB - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Andermatt, Zwitserland van MC KBBB - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Marcel, Don, Peter en Joost

Blijf op de hoogte en volg MC

20 Juni 2012 | Zwitserland, Andermatt

Vanochtend afscheidt genomen van Chris, onze gastheer van afgelopen nacht. Een zeer spontane jonge gast die wel in was voor een geintje en onze speciale wensen.....

We zijn onze rit begonnen met wat bewolking. Oh dat was even schrikken dat waren we niet gewend. Maar we hebben het tot andermat droog gehouden.

We hebben hier in tegenstelling tot de voorgaande dagen in de ochtend al een overnachtingsplaats gezocht waar we gelijk onze koffers op de kamers hebben achter gelaten. Hierna toch maar onze regenpakken aangetrokken.

Na een paar km zijn we de gottardpass opgereden, de weg begon al aardig nat te worden. Gelukkig zijn er 2 gottardpassen en 1 tunnel, nee die laatste zijn we niet ingereden maar we hebben gekozen voor de asfalt variant ipv de kinderkopjes. Dit reed lekker door en het stopte al snel met regenen. Vervolgens de nuefenenpass opgereden. Het wordt bijna zaai voor jullie maar ook deze pas was weer overweldigend mooi.
Het begon met mooie glooiende en licht stijgende bochten en naar mate we hoger kwamen werd het grilliger en reden we tussen sneeuw wanden van wel 5 meter hoog!

Na de afdaling weer lekker gelunched en een nieuwe uitdaging aangegaan. De remblokken van de motor van Joost bleken aan vervanging toe te zijn. Dit word morgen opgelost.

Na de lunch zijn we via de furkapass richting Andermat gereden. Halverwege zijn we gestopt om de Rhône gletsjer te bezichtigen. Via een ijstunnel zijn we zelfs in de gletsjer geweest! Een (in) spannende wandeling over sneeuw en ijs maar zeer de moeite waard.

Vervolgens weer terug naar Andermat waar we traditionele Zwitserse kaasfondue hebben gegeten. Ja ook Peter! Maar Joost had een lekkere schnitzel.

Nu een lekker afzakkertje aan de bar, tot morgen.....?

• 20 Juni 2012 - 20:03

Edwin:

Het dagboek wordt alsmaar populairder. Er zijn al ruim 2500 hits geweest op deze pagina!
    Wat een leuke verslagen, echt genieten! :)

• 21 Juni 2012 - 10:08

Shadow:

Mooie foto's mannen!

• 21 Juni 2012 - 11:17

Jolanda:

Aloha, heren
    Prachtige foto's weer en wat me op valt is dat jullie er echt van genieten, ontspannen zijn,plezier hebben en al lekker bijgekleurd.
    Kijk daar geniet ik dan weer van, en een buitje onderweg is goed voor de stof.

tot later
    xxxxx Jo Vul hier je reactie in...

• 21 Juni 2012 - 11:38

Kim Geurts :

hallo marsel en je motorvrienden! ik vind geweldig dat jully daar boven in de bergen toeren,met de motoren.ik heb het ook een paarkeer gedaan met de bmw s, maar ben nooit met de motor op de Gossglockner geweest.ik vind het ook erg dat er een van dat schuivetje heeft gehad,maar gelukkig is er niemand ernstig gewond geraakt.de reisverslagen van alle dagen en de fhoto s vind ik hellemaal het einde,daarvan krijg ik jeuk over het hele lichaam..ik wens jully verder noch velen km met de motoren, bij de terugreis en een gezonde thuiskomst.