Dag 1, Kelheim - Reisverslag uit Kelheim, Duitsland van MC KBBB - WaarBenJij.nu Dag 1, Kelheim - Reisverslag uit Kelheim, Duitsland van MC KBBB - WaarBenJij.nu

Dag 1, Kelheim

Door: Don / Marcel

Blijf op de hoogte en volg MC

17 Juni 2016 | Duitsland, Kelheim

'S morgens om 5:15u uitgezwaaid door onze familie en vrienden!

De lange reis over de snelweg ging tot aan Keulen gepaard met een paar flinke buien, rond 7 u werd het al weer droog en hebben we de rest van de dag geen last meer gehad van regen, en kwam zelfs de zon tevoorschijn.

Rond 9:00u waren we in Weibersbrun en hebben we weer gezellig bij Hotel Brunnenhof ontbeten.
Na het ontbijt hebben we nog tot Wurzburg de A3 gevolgd om daarna de route door Beieren via de binnenwegen te vervolgen.
Rond 14:15u waren we in Kelheim bij hotel Weisses Lamm, waar we na het inkwartieren een taxi hebben genomen naar Kloster Weltenburg aan de Donau. Dit kloster is naar verluid de oudste brauerei van Duitsland.
Hier hebben we genoten van de lunch en natuurlijk de lekkere bieren die hier gebrouwen worden.

Om 17:30u hebben we de boot door de Donaubruch (kloof) terug genomen naar Kelheim, een tocht van 30 minuten die we iedereen aan kunnen bevelen, zie foto's

Hierna zijn we naar de 2e beroemde brauerei in Kelheim gegaan, nl die van Scheider Weisse. In het Weisses Brauhaus nog lekker genoten van de een helles, 2 hopfenweisse en 1 Aventinus Eisbock!!

Hierna nog even lekker geten in het hotel en naar bed!

• 19 Juni 2016 - 12:17

Esther:

Jullie hebben al een hoop mooie dingen gezien!
    Ik ben benieuwd naar de filmpjes!
    Liefs en knuffels!!!