Dag 6, Merano en omstreken - Reisverslag uit Meran, Italië van MC KBBB - WaarBenJij.nu Dag 6, Merano en omstreken - Reisverslag uit Meran, Italië van MC KBBB - WaarBenJij.nu

Dag 6, Merano en omstreken

Door: Marcel / Don

Blijf op de hoogte en volg MC

23 Juni 2016 | Italië, Meran

Vandaag even lekker rustig aan gedaan, dat was nog niet zo’n slecht idee gezien het zonnige weer met temperaturen van ruim boven de 30 graden.
‘s Morgens nog even heerlijk gereden over de bergkam tussen Bolzano en Merano, met als eindbestemming Dorf Tirolo. Op de bergkam was het nog lekker koel maar in Dorf Tirolo werd het al snel 29 graden.

Rond het middag uur snel de motorpakken uit en in de relax modus, daarna de bus gepakt naar Merano. Een mooie stad met mediterane invloeden maar ook een fijne biergarten met schaduw van kastanje bomen. Een oase van rust met heerlijke drankjes en versnaperingen.
De temperatuur (34 graden) zorgt ervoor dat we van schaduw naar schaduw lopen en uiteindelijk blij zijn dat we weer in de bus met airco zitten.
Terug in Lagund aangekomen, terug gelopen naar de Forst Biergarten en daar de avond doorgebracht. Peter heeft daar de Schweine Haxe geprobeerd, Don een carpaccio van het hert en Marcel een Sommersalat.
In de Garten werd de wedstrijd van Oostenrijk uitgezonden en ’s avonds die van Italië, beide een heel ander publiek.
De terugtocht naar het Pension werd nog even onderbroken bij het restaurant van gisteren voor een lekkere kop koffie met een zelfgemaakte Schnaps erbij.

• 23 Juni 2016 - 09:47

Anita:

Hallo Jungs!

Het genieten is weer tastbaar bij elk woord dat ik lees van jullie reisverslagen.
    Als je zo samen op reis bent, door zulke mooie landschappen rijdt en samen menig goede maaltijd kunt nuttigen dan kan dat ook niet anders.
    Ik krijg er ook beelden bij, net als Jo.
    En met wat aanvullende fantasie kan ik de lege plekjes ( foto's?!?!) leuk invullen.
    De tijd vliegt als het gezellig is....!!!
    Het is morgen al weer een week geleden dat we jullie uitzwaaiden.
    Geniet nog samen.
    Wel uutkieke.

X Aniet.

• 23 Juni 2016 - 10:18

Edwin:

Ha Alpenzusjes,

Motorrijden, bier drinken, vlees eten en van de landschappen genieten voor zover dat gaat met het gas erop. Jullie zijn flink aan het genieten.

Ik zie jullie zaterdag in de Elzas... dan gaan we motorrijden, bier drinken en vlees eten.

Edwin

• 23 Juni 2016 - 20:53

Jappie En Inge:

Dat klinkt allemaal weer meer dan fantastisch!
    Genieten dus!
    Groetjes van ons vanuit de Cote d'Azur

• 24 Juni 2016 - 07:04

Joost:

Zo in plaats van zaterdagmiddag wordt het vrijdagmiddag dat jullie aankomen in het mooie trankiejement! We rijden jullie tegemoet. In huis geen schnapps maar wel kronenbourg!

• 25 Juni 2016 - 17:47

Jolanda: