Dag 5, Dolemieten Merano - Reisverslag uit Meran, Italië van MC KBBB - WaarBenJij.nu Dag 5, Dolemieten Merano - Reisverslag uit Meran, Italië van MC KBBB - WaarBenJij.nu

Dag 5, Dolemieten Merano

Door: Don / Marcel / Peter

Blijf op de hoogte en volg MC

22 Juni 2016 | Italië, Meran

Na een avondje stappen zijn we toch lekker uitgeslapen wakker geworden in Cortina.
Maar waar gaan we eigenlijk heen? We worden omringd door mooie bergpassen in dit deel van de dolemieten. 1 ding staat vast, de regenpakken doen we niet aan vandaag.
Na het ontbijt en het maken van de reisverslagen zijn we richting Tre Cime de Lavaredo gereden.
Een doodlopende maar erg mooie bergpas, waar we op de top een prachtig uitzicht hadden over de ons omringende pieken van de Dolemieten. Hierna hebben we onze weg vervolgt richting passo Tre Crocci en Giau. Op het hoogste punt van Passo Giau hebben we alledrie een uitsmijter met spek en gebakken piepers genomen om de druk op het voorwiel te verhogen, en we het tempo nog iets op konden voeren.
Bij de afdaling lettend op de flitspalen op de pas, is besloten om richting Merano / Lagund te gaan. Hier staat de FrostBraurei en is een hele grote gezellige Biergarten. Toen we hier aankwamen waren we net op tijd, de Garten liep vol i.v.m. de voetbalwedstrijd Duitsland – Noord Ierland.
Wel vreemd om te zien dat iedereen om ons heen wel juichde bij een doelpunt voor Duitsland.
Dat gevoel moet wederzijds geweest zijn..
Na twee biertjes geproefd te hebben, besloten we om het avondeten te nuttigen in restaurant Untergandlkeller dat aanbevolen was door de gastvrouw van ons pension Garni Niederhof.
Na wat gestechel over de Hochrippe Steak, uiteindelijk toch heerlijk gegeten. En met genoeg bier kregen we ook de spareribs weg.

Als toetje namen we een doppio expresso met een door de eigenaar zelf gedistilleerd Schnapps.
Voor Don een Kirschlikeur, Peter een Aquavite Himbeeren en voor Marcel een UVA Italien Grappa.
Toen de oogjes al wat kleiner werden en we besloten om te betalen, kregen we van het huis nog een Himbeerenlikeur aangeboden.

Die avond sliepen we allen vast.

• 22 Juni 2016 - 10:22

Jolanda:

Wat heerlijk om te lezen krijg er beelden bij!!! Mooi stekkie Merano en bij de garten van de Braurei is het goed vertoeven weet ik uit ervaring.
    En die likeurtjes maken de spieren weer wat soepeler kom je gelijk van de spierpijn af hahaha.
    Fijne voortzetting jungskes!!!!

Dikke knuffel van het thuisfront

• 27 Juni 2016 - 16:35

Jolanda:

Deze zijn wel erg moooooi, jullie blieven goed plakken met z'n drieën,
    het genieten straalt er vanaf.....