Dag 4, Cortina d' Ampezzo - Reisverslag uit Cortina d'Ampezzo, Italië van MC KBBB - WaarBenJij.nu Dag 4, Cortina d' Ampezzo - Reisverslag uit Cortina d'Ampezzo, Italië van MC KBBB - WaarBenJij.nu

Dag 4, Cortina d' Ampezzo

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg MC

21 Juni 2016 | Italië, Cortina d'Ampezzo

Smorgens weer vroeg uit de veren voor weer een mooie dag sturen!
Eerst even lekker ontbeten bij hotel Mosser en daarna nog even de reisverslagen gemaakt van de 1e 2 dagen.

Hierna snel de motoren van stal gehaald en dit maal de regenpakken lekker in de koffers laten zitten, want het beloofde een mooie dag te worden.
Ons eerste doel was het Sloveense Triglavskipark met haar mooie passen. Het wegdek begon slecht, meer gaten dan asfalt en kinderkopjes in de haarspeld bochten. Maar in het park was het asfalt goed onderhouden en zowel het bochtenwerk als de omgeving erg mooi.
De dorpjes waar we doorheen reden, hadden onuitspreekbare namen, maar de navigatie gaf gelukkig de goed de richting aan.
Uiteindelijk zijn we in Italie aangekomen en hebben onze weg vervolgt naar Cortina. Maar voordat we in Cortina aankwamen zijn we nog even gestopt bij een mooie waterval. Via de Passo Tre Croccii was de tourist information het einddoel. Hier werd Hotel Myriam besproken en de motoren afgeschakeld.
Omdat we het ontbijt pas om 08.00 uur zouden kunnen nuttigen, werd besloten dat we dit keer niet voor 23.00 uur naar bed zouden gaan. In overleg werd besloten om in meerdere horecagelegenheden de drank en het eten te nuttigen. Want dit keer waren deze in overvloed. Het hoogtepunt was het voorgerecht, 16 maanden gerijpte proscuitto crudo bij LP26 Proscuitto Dok. Om kosten te besparen en toch echt italiaans te eten, werd er in een ander restaurant een pizza genuttigd.
Een cocktail in de lokale bar Janbo luidden het einde van de avond in. Een wandeltocht terug naar het hotel restte ons nog.

• 21 Juni 2016 - 12:59

Jolanda :

Mis de foto'sssss kiek mar uut op het slechte wegdek en de kinderkopjes.
    Mannen ga door met genieteeeeen en verslagen maken dan geniet ik een beetje vanaf het thuisfront met jullie mee!!!!
    xxxxxxxxxxxx

• 21 Juni 2016 - 14:56

Anita:

Hallo Jungs.

Ik begrijp uit jullie verslagen dat het weer volop genieten is daar. Afgezien van de regen die hier en daar wat roet in de proscuitto crudo gooit ( ik heb eerst maar ff gekoekeld om op te zoeken wat dit is...GDNDJ ) kunnen jullie je weer vergapen aan de mooie landschappen en vergezichten.
    En natuurlijk zorgen jullie ook goed voor jullie innerlijcken mensch ....
    Begrijpelijk als er zulke zware afdalingen te voet worden ondernomen als die vanaf de top van de Zwoelferhorn....
    Als mannen onder elkaar zet je natuurlijk dan je beste beentje voor ( hahahaha) en ga je vol goede moed die berg af. Dapper van jullie hoor!Alhoewel ik in het specifieke gedeelte van dat reisverslag een lichte ondertoon van pure wanhoop bespeurde...heel licht maar hoor...ahum.
    En Peet, hoe kom jij er nou bij om te wensen dat je eens in de bossen wilt lopen terwijl het regent???
    Want ik kan me nog een middag herinneren in het Reichswald ( bij Groesbeek ), dat we daar met 'n paar man in de maijum liepen...weet je nog?
    Ik zal je het filmpje sturen via de app, om je geheugen op te frissen.
    Affijn, ik hoop dat jullie het qua weer beter zullen gaan krijgen.
    Veel plezier samen jongens, maar dat lukt vast en zeker.

Ik sluit met de bekende uitspraak:
    Na Jungs, auf die Pferde!!
    Genieten en uutkieke.
    Groet vanuit de Kling ien Bunninge.
    X Aniet

• 27 Juni 2016 - 16:31

Jolanda:

Al een cocktailtje te veel op bij het maken van deze foto's hihi,
    maar mij hoor je niet klagen foto's zijn foto;s!!!!!!!!